باربیکیو

تفاوت گریل با باربیکیو کردن غذا

تفاوت گریل با باربیکیو کردن غذا

تفاوت گریل با باربیکیو کردن غذا

بیشتر افراد زمانی که از پخت غذا به روش گریل، کباب کردن، باربیکیو و… حرف می زند، معنی درست آنها را نمی دانند. گاهی نیز این افراد به دلیل ندانستن تفاوت گریل با باربیکیو کردن غذا، این واژه ها را به جای هم به کار می برند. این افراد نمی دانند که این دو مورد در روش پخت، متد و مواد اولیه استفاده شده با هم فرق دارند. اما تفاوت این دو مورد در چیست؟ و بهتر است باربیکیو را از کجا بخریم؟

تفاوت پخت غذا به روش گریل با باربیکیو

شما می توانید تقریبا هر نوع ماده غذایی را گریل یا باربیکیو کنید. اما با در نظر گیری تفاوت ها و ویژگی های هر روش می توانید به این نتیجه برسید که برای هر نوع ماده غذایی کدام روش پخت بهتر است. تفاوت گریل در باربیکیو کردن غذا می تواند در موارد زیر باشد:

  • دودی یا غیر دودی بودن
  • زمان که صرف می شود برای پخت و پز غذا
  • دمای پخت غذا و حرارتی که لازم است برای پخت
  • نوع مواد غذایی که انتخاب می شود مثل نوع تیکه گوشت
باربیکیو

پخت غذا به روش باربیکیو

ویژگی های پخت غذا به روش باربیکیو

اولین بار در طول تاریخ اسپانیایی ها بودند که از باربیکیو برای پخت مواد غذایی استفاده می کردند. این افراد در ابتدا گوشت را بر روی تکه های چوب به هم متصل شده قرار داده و آنها را با آتش می پختند. بعد ها این وسیله در عصر تکنولوژی شکل متفاوتی پیدا کرد. امروزه این وسیله با جنس چدن یا استیل ساخته می شود.

باربیکیو یک روش پخت غذا می باشد. همچنین به عنوان اسم یک وسیله مخصوص پخت غذا به حساب می آید. از این وسیله استفاده می شود تا انواع مواد غذایی در برابر حرارت غیر مستقیم پخته شوند.

خصوصیات پخت غذا به روش گریل کردن

گریل در واقع همان روش پخت مواد غذایی می باشد که اغلب ما برای پخت گوشت از آن استفاده می کنیم. در این روش مواد غذایی بر روی حرارت مستقیم، با سرعت بالا پخته می شوند. تفاوت گریل با باربیکیو کردن غذا در مدت زمان پخت غذا می باشد. غذا با روش گریل با سرعت بسیار بالاتری نسبت به باربیکیو پخته می شوند.

گریل غذا

پخت غذا به روش گریل کردن

بافت گوشتی که به روش باربیکیو پخته می شود برخلاف روش گریل کردن، نرم، روغنی و چرب می باشد. در حالی که در روش گریل معمولا بافت گوشت سفت و خشک می شود. در روش گریل کردن از حرارت مستقیم برای پخت غذا استفاده می شود. البته این را در نظر داشته باشید که شعله مستقیم میتواند غذا را سرطان زا کند.

روش مناسب برای پخت مواد غذایی

در مطالب بالا به ویژگی ها و تفاوت گریل با باربیکیو کردن غذا، پرداختیم. در این بخش قصد داریم تا جزئیات تفاوت های آنها را به صورت موردی بیان کنیم:

  • غذاهای دریایی مثل میگو، لابستر بهتر است به روش گریل پخته شوند؛ تا کاملا مغز پخت شوند.
  • باربیکیو های برقی تقریبا دود تولید نمی کنند. به همین خاطر می توانید از آنها در منازلتان استفاده کنید.
  • اگر چه میتوان سبزیجات را با هر یک از این دو روش پخت اما پخت بادمجان و کدو به روش گریل مناسب تر است.
  • عطر و طعم دودی غذاهایی که به روش باربیکیو پخته می شوند بسیار متفاوت تر از غذای گریل شده می باشد.
  • تنوع مدل های دستگاه باربیکیو بسیار گسترده است. شما میتوانید از نمونه های رومیزی آن در منزل نیز استفاده کنید.
  • مواد غذایی که با گوشت قرمز پخته می شوند نظیر همبرگر، استیک، بیف و… بهتر است به روش باربیکیو پخته شوند، تا ترد و آبدار شوند.

روش پخت مناسب غذا برای مهمانی ها

اگر می خواهید در مهمانی هایتان که در فضای باز صورت می گیرند از این روش ها استفاده کنید، بهتر است به سراغ روش باربیکیو بروید. چرا که با این روش شما می توانید به طور همزمان انواع متنوعی از مواد غذایی را بپزید. حتی برخی از نمونه های این وسیله دارای شعله های مخصوص پلوپز می باشند.

از طرفی دیگر مدت زمان پخت غذا به روش باربیکیو طولانی تر است. اما نیازی نیست که تمام مدت بالا سر مواد غذاییتان باستید. به همین خاطر می توانید زمان بیشتری را در کنار دوستانتان صرف کنید.

باربیکیو کردن غذا

پخت غذا به روش باربیکیو در مهمان ها

تفاوت گریل با باربیکیو کردن غذا، در متد پخت مواد غذایی نیز می باشد. گوشت که به روش باربیکیو پخته می شوند بسیار آبدار تر و ترد تر از گوشت های پخته شده به روش باربیکیو می باشد.

سخن پایانی

شرکت هانیستا انواع مدل های باربیکیو را در سایت خود به نمایش گذاشته است. شما می توانید بر حسب نیازتان مدل مناسب را انتخاب کنید. باربیکیو های این شرکت همگی از متریال خوب و باکیفیت ساخته شده اند. به علاوه اینکه این محصولات دارای خدمات گارانتی نیز می باشند.

سوالات متداول درباره تفاوت گریل با باربیکیو کردن غذا
  1. چه زمانی باید سس مخصوص را به مواد غذایی در روش گریل کردن استفاده کنید؟
    دقت داشته باشید که بهترین زمان برای اضافه کردن سس به مواد غذایی انتها زمان پخت می باشد. چرا که اگر سس را خیلی زود به غذا اضافه کنید، سس در برابر حرارت می سوزد.
  2. حرارت باربیکیو در حدود چند درجه سانتی گراد است ؟
    مارک بیتمن، آشپز معروف می گوید حرارت باربیکیو دمایی در حدود 225 تا 275 فارنهایت می باشد. البته این حرارت از طریق ذغال نیز تامین می شود.
  3. آیا طعم سبزیجات پخته شده به این رو روش با هم متفاوت است؟
    بله؛ سبزیجاتی که به روش باربیکیو پخته می شوند آبدار تر از سبزیجات پخته شده به روش گریل می باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 4 =