باربیکیو

مزایا و خواص گریل کردن غذا

مزایا و خواص گریل کردن غذا

مزایا و خواص گریل کردن غذا چیست؟

یکی از بهترین و محبوب ترین روش های پخت غذا گریل کردن می باشد. این سبک پخت و پز شباهت زیادی به  سرخ کردن دارد. سرخ کردن و گریل کردن بسیار بهم شبیه هستند اما تفاوت آنها در مقدار روغن استفاده شده در آنهاست. در روش گریل شده روغن کمتری استفاده می شود.  گریل کردن روش سالمی برای پخت و پز است به همین خاطر در این مقاله می خواهیم با هم در مورد مزایا و خواص گریل کردن غذا صحبت کنیم.

در گریل کردن از روغن زیادی استفاده نمی شود و با استفاده از حرارت غذا یا گوشت را مغز پخت می کنند. گریل کردن برای اکثر غذاها به خصوص گوشت روش مناسبی است. برای اینکه بتوانید غذای خود را به بهترین روش گریل کنید بهتر است از دستگاه گریل یا باربیکیو بهره ببرید. در صورت نداشتن دستگاه گریل می توانید از گاز و فر نیز استفاده کنید.

پخت و پز گوشت

روش مناسب پختن گوشت

در گریل کردن غذا به چه نکته ای توجه کنیم؟

برای گریل کردن غذا بهتر است که به میزان حرارت وارد به غذا توجه کنید. اگر از گاز یا زغال استفاده می کنید باید توجه کنید که حرارت آنها خیلی زیاد نشود زیرا علاوه بر سفت شدن غذا باعث سیاه رنگ تر شدن آنها میز می شود. برای حفظ مزایا و خواص گریل کردن غذا باید میزان شعله و حرارت مناسبی را برای آنها در نظر بگیرید.

در زمان گریل کردن باید به شدت به حرارت آنها دقت کنید. اگر بی دقتی کنید و غذای تان بسوزد علاوه بر از دست ارزش هایی غذایی، خطر سرطان نیز برای شما خواهد داشت. بهتر است برای حفظ سلامتی خود و خانواده تان گریل کردن را به روش درست یاد بگیرید. گریل کردن درست برای همه نیاز است به خصوص افراد سالمند. 

نکات مهم برای گریل کردن غذا

همانطور که گفتیم این روش دارای ویژگی های مثبت بسیاری است و بهتر است برای نگهداری مزایا و خواص گریل کردن غذا، این کار به درست ترین روش ممکن انجام دهید. در صورتی که نتوانید گریل کردن را درست انجام دهید می تواند به بدترین و پر ضررترین روش پخت و پز تبدیل شود.

مهم ترین نکاتی که باید در گریل کردن غذا رعایت کنید عبارتند از:

اضافه کردن رزماری به گوشت

برای اینکه بتوانید به راحتی از سرطانی شدن غذا در روش گریل کردن جلوگیری کنید بهتر است به غذا و گوشت رزماری اضافه کنید.

قرار دادن گوشت در فویل های مخصوص

برای حفظ مزایا و خواص گریل کردن غذا بهتر است که گوشت مور نظر را درون فویل قرار دهید تا مستقیما تحت تاثیر حرارت قرار نگیرد. این روش همچنین از سوختن گوشت و غذا نیز جلوگیری می کند.

زیر و رو کردن پی در پی غذا

برای اینکه غذا و گوشت مورد نظر شما بصورت کامل و یکدست پخته شود بهتر است که بصورت مداوم آن را زیر و رو کنید.

بهترین غذاهای گریل کدامند؟

همانطور که پیش تر گفتیم یکی از بهترین روش های پخت و پز غذا گریل کردن می باشد. یکی از مزایای مهم گریل پخت غذای خوشمزه بدون نیاز به روغن است. گریل کردن مختص به گوشت نمی باشد و می توانید غذاهای بسیار زیادی را گریل کنید.

سینه مرغ بصورت گریل شده

قطعا و بی تردید یکی از لذیذ و مفید ترین غذاهایی که می توان گریل کرد سینه مرغ است. برای پخت هرچه بهتر این غذا و نهایت استفاده از مزایا و خواص گریل کردن غذا بهتر است در کنار آن از آب لیمو، گشنیز، ماست  و سیر استفاده کنید. ضمن اینکه بهتر است زیتون و فلفل را نیز فراموش نکنید.

پخت پیتزای گریل شده

یکی از محبوب ترین غذاها در هر خانه ای می تواند پیتزا باشد. با توجه به قیمت های غذاهای بیرون و شیوع کرونا برای نوش جان کردن پیتزا بهتر است خودمان دست بکار شویم. پیتزا را نیز می توانیم گریل کنیم و از طعم واقعی آن لذت ببریم.

اکثر غذاهایی که می تواند در فر پخته شود نیز می تواند در دسته غذاهای مناسب گریل قرار بگیرد. برای پخت هرچه بهتر پیتزا نیز می توانید از روغن زیتون استفاده کنید. بعد از آن می توانید پیتزا را در معرض حرارت مستقیم قرار دهید.

پخت و پز میگو به صورت گریل

یکی از بهترین غذاهای مناسب گریل بی شک میگو می باشد. برای پخت میگو به صورت گریل بهتر است درشت های آن را انتخاب کنید. به این دلیل می گوییم از میگو های درشت استفاده کنید زیرا پخت ریز های آن بسیار سخت است.

برای گریل بهتر میگو می توانید از عسل و روغن زیتون استفاده کنید.

میگو گریل شده

گریل کردن میگو

پخت و پز بادمجان به صورت گریل شده

یکی از بهترین غذاها برای وعده ناهار می تواند بادمجان گریل شده باشد. بادمجان گریل شده برای افرادی که رژیم دارند نیز بسیار مناسب است و می توانید آن را به همراه نان نوش جان کنید. برای خوشمزه تر شدن این گریل می توانید از پنیر نیز استفاده کنید.

گریل کردن استیک با باربیکیو

برای اینکه بتوانید گوشت مورد نظر خود را به خوبی بوسیله باربیکیو گریل کنید.بهتر است 25 دقیقه قبل از استارت پخت و پز آن را روشن کنید. بهتر است فقط چربی های مفید را نگه دارید. برای گریل شدن هر چه بهتر استیک نیز بهتر است آنرا زودتر از فریزر بیرون بکشید تا کاملا آماده گریل شود. با قسمت پایانی مقاله مزایا و خواص گریل کردن غذا همراه ما باشید.

برای گریل کردن استیک بهتر است دمای باربیکیو در حد نرمال قرار دهید. بعد از آن باید منتظر بمانیم تا روغن مورد نظر ما روی غذا دود کند. بهتر است گوشت را به آرامی و با دقت روی گریل قرار دهیم تا از چسبندگی بیش از حد آنها جلوگیری کنیم.

گریل کردن با باربیکیو

باربیکیو و استیک

نتیجه گیری

در این مقاله به صورت جامع در مورد مزایا و خواص گریل کردن غذا صحبت کردیم. گریل کردن را می توان یکی از سالم ترین و بهترین روش های پخت و پز غذا و گوشت دانست. به غیر از گوشت از این روش می توان برای پخت پیتزا، بادمجان و … نیز استفاده کرد.

سوالات متداول

  1. اجزای سازنده باربیکیو چیست؟
    باربیکیو اغلب از ورق یا استیل و در کنار آن گاز یا زغال تشکیل شده است.
  2. قیمت باربیکیو چقدر است؟
    برای خرید باربیکیو حداقل باید حدود 2 میلیون و 500 هزینه کنید.
  3. برای خرید باربیکیو به چه مواردی توجه کنیم؟
    بهتر است برای خرید باربیکیو به نکاتی مانند سایز باربیکیو، گارانتی، ابعاد و قابلیت های آن توجه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 4 =