باربیکیو

آشنایی با انواع دمنده باربیکیو

دمنده باربیکیو

دمنده باربیکیو و کاربرد آن

امروز می خواهیم با وسیله ای به نام دمنده باربیکیو آشنا شویم. بیشتر ایرانی ها همیشه غذاهای کبابی را به دیگر غذاها ترجیح می دهند. برای همین هر ایرانی که عاشق غذاهای کبابی است، باید وسیله ای برای کباب کردن غذاها داشته باشد. بهترین وسیله برای کباب کردن غذاها، وسیله ای به نام باربیکیو می باشد. باربیکیو یک وسیله عالی برای کباب و گریل کردن غذاها می باشد. باربیکیو انواع مختلفی از جمله گازی، برقی و ذغالی می باشد. استفاده از این نوع باربیکیو ها بسته به سلیقه افراد دارد.

اما از آنجایی که ایرانیان عاشق آتش بازی با ذغال هستند، برخی از آن ها استفاده از باربیکیو ذغالی را به دیگر باربیکیو ها ترجیح می دهند. اما برای آسان تر کردن کار با این وسیله، برخی از وسایل جانبی نیاز است. یکی از این وسیله ها دمنده باربیکیو می باشد.

دمنده باربیکیو

کاربرد دمنده باربیکیو

انواع مدل های دمنده باربیکیو

از آنجایی که این وسیله بسیار کاربردی است، مدل های گوناگونی دارد. هرکدام از این مدل ها کاربردهای گوناگونی دارد. شما با شناخت انواع این مدل ها، می توانید مدل مورد نیاز خود را شناسایی و تهیه کنید. برخی از این مدل ها عبارت اند از:

  • مدل حمل کردنی دستی
  • دمنده برقی
  • مدل حمل کردنی با باتری
  • دمنده شومینه ای

این چهار مورد، از اصلی ترین موردهای دمنده باربیکیو می باشد. در ادامه به طور دقیق تری به این وسیله پرداخته ایم.

مدل حمل کردنی دستی

این مدل از این وسیله با یک اهرم به راه می افتد. هنگامی که اهرم را فرد استفاده کننده می چرخاند، جریان هوا به وسیله این دستگاه زیاد می شود. با این بیشتر شدن جریان ذغال راحت تر آتش می گیرد. از مزایا این مدل این است که در هنگام استفاده به هیچ انرژی دیگری احتیاج نخواهید داشت. همچنین این مدل را می توانید در اندازه های متفاوتی پیدا کنید. البته یک مشکل دمنده باربیکیو مدل حمل کردنی دستی این است که برای استفاده از این مدل نیاز به انرژی زیادی نیاز است.

دمنده

دمنده باربیکیو

دمنده مدل برقی

برای استفاده از این مدل از دمنده، نیاز به مصرف انرژی زیادی ندارید. برای کار با این دستگاه کافی است این دستگاه را به برق متصل کنید و خود دستگاه با زدن دکمه power شروع به کار می کند. اما از معایب این وسیله این است که برای استفاده از آن باید حتما به برق متصل باشد. به همین علت این وسیله را در هر مکانی نمی توان استفاده کرد.

دمنده برقی

دمنده باربیکیو برقی

مدل حمل کردنی با باتری

مدل های دمنده باربیکیو که با باتری کار می کنند یکی از کاربردی ترین مدل های این وسیله است. زیرا برای استفاده از این مدل نه نیازی به مکانی برای اتصال به برق و نه نیاز به مصرف انرژی زیاد می باشد. به همین علت در هر مکانی بدون هدر دادن انرژی زیادی، می توان از این وسیله استفاده کرد. اما شما باید همواره مراقب باتری باشید که تمام نشود.

دمنده باتری خور

دمنده باربیکیو باتری خور

دمنده مدل شومینه ای

این مدل از دمنده ها، با یک تیوپ حجیم دارد کار می کند. عملکرد این مدل گونه ای است که با رها شدن هوایی که داخل تیوپ است، گردش هوا بیشتر می شود. این گردش هوا هم موجب آتش گرفتن بیشتر ذغال ها می باشد. این مدل از دمنده ها را بسیار راحت می توان حمل کرد . علاوه بر آن، برخلاف مدل های برقی و باتری خور، بدون این وسایل می تواند کار کند. اما یک عیب این مورد،این می باشد که مانند مدل حمل کردنی، از افراد انرژی می گیرد.

مزیت دمنده نسبت به بادبزن

اکنون که انواع این دستگاه را شناختید، باید بدانید که چرا این مورد را باید جایگزین بادبزن کنید. یکی از اصلی ترین دلایل این جایگزینی راحت تر بودن کار با این وسیله است. زیرا هنگام استفاده از این وسیله، نیاز نیست دست خود را به صورت مداوم تکان دهید. اما آن مدل هایی از دمنده باربیکیو که انرژی میگیرند، یک مزیت برتر نسبت به بادبزن دارند. این مزیت، گردش هوا بیشتر است. این دمنده ها گردش هوا بیشتری نسبت به بادبزن ایجاد می کنند و راحت تر ذغال حرارت می بیند.

جمع بندی

کباب و گریل کردن غذاها، یکی از تفریحات مورد علاقه ایرانیان است. زیرا اگر غذا به خوبی کباب شود، به نوعی نشان دهنده قدرت آشپزی است. اما برای آنکه غذاها را به خوبی کباب کنید، به برخی وسایل نیاز دارید از جمله باربیکیو و دمنده باربیکیو. این دو وسیله می توانند بهترین کمک آشپز شما برای کباب کردن غذاها باشند. در باربیکیو ذغالی برای آن که ذغال ها راحت تر شعله بگیرند، باید جریان هوا بیشتر باشد. این جریان هوا زیاد را دمنده می تواند به شما هدیه بدهد. این گونه آشپزی شما بسیار سریع تر اتفاق می افتد.

سوالات متداول

  1. کدام مدل از باربیکیو ها، نیاز به دمنده دارند؟
    از آنجایی که ذغال برای راحت تر آتش گرفتن نیاز به جریان هوا زیاد دارد، می توان گفت در باربیکیو ذغالی این وسیله بیشترین کاربرد را دارد.
  2. برای استفاده دمنده باربیکیو در طبیعت که دسترسی به برق نداریم، کدام مدل های این دستگاه مناسب است؟
    دمنده قابل حمل دستی، باتری خور و شومینه ای از انواع دمنده هایی می باشد که برای استفاده از آن ها نیازی به اتصال به برق ندارید.
  3. مزیت دمنده نسبت به بادبزن چیست؟
    مصرف انرژی کمتر و جریان هوا بیشتر هنگام کار با دمنده، از مزایایی می باشد که بادبزن دستی این موارد را ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + یک =