باربیکیو

آتشدان و باربیکیو فنسی و گابیونی

آتشدان و باربیکیو فنسی و گابیونی

باربیکیو فنسی

یکی از شیک ترین محصولات جهت زیبا سازی محیط های خارجی آتشدان و باربیکیو گابیونی به شمار می رود. این محصول تنوع بسیار گسترده ای دارد. شما می توانید با ساخت این باربیکیو زیبایی محیط را دو چندان کنید. به علاوه اینکه می توانید انواعی از غذا را روی این دستگاه بپزید و از طعم و بوی منحصر به فرد دودی آن لذت ببرید. برای خرید باربیکیو بهتر است به کیفیت و گازی یا ذغالی بودن آنها توجه کنید.

انواع آتشدان های فنسی

گابیون یک کلمه ایتالیایی به معنی محفظه بزرگ می باشد. در علوم ساختمان به هر محفظه ای که از هم نوع فنسی ساخته بشود گابیون گفته می شود. آتشدان ها برای اولین بار در کشور مصر مورد استفاده قرار گرفت. به طور کلی آتشدان های فنسی شامل شومینه فنسی، باربیکیو گابیونی، آتشدان های آلاچیقی می شوند. برای طراحی دکوراسیون محیط های بیرون می توانید از این محصولات بهره بگیرید.

مدل های باربیکیو گابیونی

باربیکیو گابیونی دو نوع گازی و هیزمی دارد. برای ساخت نوع گازی فقط از سنگ های قلوه ای سفید و خاکستری استفاده می شود. بقیه سنگ ها با قرار گرفتن روی شعله مستقیم مقاومت خود را از دست داده و به مرور زمان پودر می شوند. اما مدل هیزمی را می توانید با هر نوع سنگی ساخت.

 باربیکیو فنسی

آتشدان و باربیکیو فنسی

برای قرار دادن هیزم های باربیکیو گابیونی مدل هیزمی می توانید از منقل هیزم استفاده کنید. این منقل در انواع سایز ها در بازار به فروش می رسند. جنس منقل ها از گالوانیزه (آهن گالوانیزه آلیاژی از آهن با روی می باشد.) است. این منقل ها دارای قابلیت جابه جایی نیز می باشند. در برخی از مدل های این محصول استند لیوان نیز در نظر گرفته شده است.

تجهیزات باربیکیو گابیونی

  • شبکه گریل بزرگ
  • شبکه کف
  • انبر و کفگیر
  • شعله های گازی
  • منقل نگهدارنده سوخت
  • صفحات مخصوص کتری
  • کنده کش

فنگ شویی محیط های باز با گابیون

استفاده از کبابپز های گابیونی جذابیت، چشم نوازی محوطه را به معنای واقعی کلمه محقق می سازند. این مدل از کبابپز ها جزو بابریکیو های سنگی به شمار می روند. با عبارتی تور سنگ یا گابیون نوعی سبد فلزی بوده که با مواد معدنی نظیر سنگ یا چوب پر می شوند. شما می توانید را به هر اندازه که دوست دارید در بیاورید.

  1.  باربیکیو گابیونیآتشدان و باربیکیو گابیونی

می توانید برای تزئین محیط از باربیکیو گابیونی استفاده کنید. یکی از مهمترین ویژگی های این محصول استحکام و مقاومت بالای آن در برابر شرایط محیطی می باشد. برای بهتر جلوه کردن آن می توانید سایر تجهیزات باغ را نیز متناسب با تور سنگ ها بخرید.

کاربرد گابیون در دکوراسیون داخلی

یکی از مهمترین مزایای گابیون انعطاف پذیری بالا آن می باشد. این ویژگی باعث شده تا هیچ گونه محدودیتی در طراحی با گابیون وجود نداشته باشد. می توان از گابیون در هر شکل و اندازه ی در طراحی و اجرا استفاده کرد. برخی ز کاربرد ها یپر طرفدار با گابیون:

  • باربیکیو گابیونی
  • ساخت انواع المان ها نظیر مجسمه
  • گلدان
  • ساخت دیوار
  • انواع مبلمان
  • نیمکت های باغی

مزیت باربیکیو گازی به نسبت باربیکیو گابیونی

  1. برای هر بار استفاده از باربیکیو های گابیونی مجبور هستید تا اقدام به خرید سوخت کنید. در حالی باربیکیو ها ی گازی به منبع گاز شهری اتصال پیدا می کنند.
  2. معمولا ابعاد باربیکیو ها گابیون خیلی بزرگ هستند.ز این رو از ان ها نمیشه در فضا هی نظیر بالکن یا روف گاردن استفاده کرد.
  3. تمیز کردن باربیکیو گازی بسیار آسان تر از باربیکیو ها گابیونی می باشد.
  4. در بارببکو ها گازش ما می توانیم به راحتی می زنند حرارت دما را راحتی کنترل و کم وزیاد کنید. در حالی که برای این نوع باربیکیو امکان کنترل درجه حرارت وجود ندارد.
  5. غذا روی باربیکیو های گازی سریعتر از باربیکیو فنسی می پزد. چون علاوه بر اینکه میزان حرارت روی باربیکیو گازی بیشتر است؛ حرارت را به طور یکنواخت پخش می کند.
  6. برخی از باربیکیو های گازی به دلیل وجود چرخ به راحتی قابلیت حمل و نقل دارند. در حالی که باربیکیو گابیونی تنها در یک جا قرار می گیرد.
  7. به طور کلی با در نظر گیری مزیت و برتری باربیکیو گازی به نسبت باربیکیو گابیونی خرید مدل گازی بسیار به صرفه تر است. باربیکیو گازی علاوه بر دارا بودن تمام ویژگی های مثبتی که باربیکیو فنسی دارد هیچ یک از معایب های این باربیکیو را دارا نمی باشد.
آتشدان گابیونی

آتشدان گابیونی بزرگ

سخن پایانی

شرکت هانیستا جدیدترین و کارآمدترین مدل های باربیکیو را طراحی کرده است. شما می توانید با مراجعه به فروشگاه اینترنتی هانیستا از انواع مدل های باربیکیو بازدید و خرید بفرمایید.

سوالات متداول درباره آتشدان و باربیکیو گابیونی
  1. اندازه استاندارد باربیکیو گابیونی چقدر است؟
    تقریبا می توان گفت اندازه خاصی برای ساخت این محصول در نظر گرفته نشده است. شما می تواند این محصول را با اندازه های دلخواهتان سفارش دهید.
  2. از چه نوع مشعلی برای باربیکیو های گابیونی استفاده می شود؟
    شما می توانید این محصول را با دو مدل مشعل ساده و ترموکوبل دار بسته به سلیقه خودتان سفارش دهید. البته بهتر است برای اطمینان حاصل کردن از ایمنی این محصول از شعله های ترموکوبل دار استفاده کنید.
  3. بهترین ویژگی باربیکیو های گابیونی چیست؟
    این مدل از باربیکیو استحکام بسیار بالایی در برابر تغییرات شرایط محیطی دارند. البته لازم به ذکر است سایر مدل های باربیکیو به خاطر روکش هی ضد آب که دارن د نیز به همین میزان مقاوم اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار + 7 =