باربیکیو

آشنایی با انواع پخت استیک گوشت

آشنایی با انواع پخت استیک گوشت

استیک چیست و انواع آن کدام است؟

به تکه ای از گوشت گاو یا ماهی استیک گفته می شود. طرز پخت استیک و فیله با هم دیگر تفاوت دارد. مهم ترین فرق آنها در نوع برش زدن آنهاست. در استیک گوشت ها مخالف با جهت بافت ماهیچه بریده می شود اما در فیله همه جهت و با موازات ماهیچه برش داده می شود. برای پخت استیک بهتر است انواع سس های مناسب و لذیذ را استفاده کنید. اسم دیگر استیک، بیفتک است که اغلب در کشور فرانسه با این اسم شناخته شده است. علاوه بر سس بهتر است در کنار استیک از سیب زمینی نیز استفاده کنید تا هم ظاهر آن وسوسه کننده شود و هم کربوهیدرات مناسبی را برای بدن خود و دیگران تدارک ببینید. آشنایی با انواع پخت استیک گوشت بسیار برای بعضی افراد اهمیت ویژه ایی دارد. نقش باربیکیو در پخت غذا بسیار موثر می باشد.

انواع استیک کدامند؟

در این قسمت در مورد انواع پخت استیک صحبت می کنیم.استیک نوع های مختلفی دارد که از لحاظ میزان پخت به 5 دسته زیر تقسیم می شود:

استیک  rare یا ریر

این استیک در زمان بسیار کمی پخته می شود. ضمن اینکه گوشت مورد نظر در این روش قرمز و خام باقی می ماند.

استیک medium rare

در این مدل پخت استیک روش کمی متفاوت است. در این مدل پخت نیز استیک رنگ قرمز خود را حفظ می کند.

استیک medium و متوسط

بهترین روش پخت استیک که در آن گوشت بصورت کامل سرخ می شود استیک متوسط گفته می شود. در این مدل پخت و پز فقط قسمت وسط گوشت خام باقی می ماند.

استیک medium well

در این مدل از انواع پخت استیک گوشت، از حرارت در زمان طولانی استفاده می شود تا خوب پخته شود. بصورت کلی می توان این مدل پخت را مدل محبوب ایرانی در مورد استیک دانست. در این مدل پخت و پز، تردی گوشت از بین نمی رود.

استیک well done

در این مدل بیشترین زمان را باید برای پخت استیک در نظر گرفت. این مدل استیک هم مورد علاقه اکثر ایرانی هاست. این نکته نیز در مدل حائز اهمیت است که این مدل پخت می تواند باعث نابودی طعم اصلی استیک شود.

انواع استیک

آشنایی با انواع استیک

انواع استیک با توجه به نوع گوشت کدامند؟

انواع پخت استیک گوشت و مدل متفاوت استیک با در نظر گرفتن نوع گوشت به دسته ها زیر تقسیم می شوند:

استیک راسته یا تاپ سیرلوین

در این مدل استیک از گوشت راسته گوساله استفاده می شود و دارای طعم فوق العاده ای می باشد. اغلب افراد در سراسر دنیا به این مدل استیک علاقه زیادی دارند.

استیک filet mignon

در این مدل استیک از گوشت فیله گوساله استفاده می شود و با توجه به همین قضیه دارای جنسی نرم است. این نوع فیله دارای قیمت بالاتری نیز می باشد.

استیک new York strip

یکی از انواع پخت استیک گوشت با توجه به نوع آن نیویورک استریپ است. در این مدل استیک از گوشت کمر گوساله استفاده می شود و دارای میزان قابل توجهی چربی است.

استیک تی بن یا t bone

در این مدل استیک از میکس گوشت کمر و فیله گوساله بسیار استفاده می شود. در مورد طعم آن نیز باید بگوییم که مزه اش بین مینیو و استریپ قرار می گیرد.

استیک ریب آی

در پخت این مدل از انواع پخت استیک گوشت، گوشت بدون استخوان گوساله استفاده می شود. شاید برایتان جالب باشد که این استیک از لحاظ مزه شباهت زیادی نیز به دنده کباب دارد.

استیک porter house

در این مدل استیک نیز میکس گوشت فیله و گوساله استفاده می شود. میزان استفاده از فیله در این استیک بیشتر از کمر گوساله است.

انواع استیک با توجه نوع گوشت

دسته بندی انواع استیک و انواع گوشت آن

مواد مورد نیاز برای آماده سازی استیک با سس قارچ

اگر می خواهید استیک مورد نظر خود را به وسیله باربیکیو و سس قارچ بپزید به مواد زیر نیاز دارید:

  1. گوشت استیک به اندازه 200 گرم
  2. مقدار کمی شیر
  3. 15 گرم کره
  4. 900 گرم قارچ
  5. فلفل
  6. نمک به میزان لازم
  7. نحوه و مراحل پخت استیک گوساله

موادی که برای یک استیک گوساله نیاز داریم در زیر به طور کامل شرح داده شده است.

  • انتخاب گوشت با کیفیت برای استیک
  • آماده سازی سس قارچ برای استیک
  • بریدن گوشت بصورت مناسب
  • اضافه کردن مزه به گوشت
  • پخت استیک در باربیکیو یا ماهیتابه

انتخاب گوشت مناسب و با کیفیت برای استیک

در اولین مرحله پخت استیک باید بتوانید بهترین گوشت را برای پختن انتخاب کنید. باید بین گوشت گاو گوساله با توجه به سلیقه خود انتخاب کنید. برای انواع پخت استیک گوشت باید بهترین محصولات و مواد را در اختیار داشته باشید تا غذای شما لذیذ تر از همیشه شود. برای آماده سازی هرچه بهتر گوشت نیز بهتر است بعد از خرید باید آن را به مدت 4 روز در یخچال بدون محافظ نگه دارید. بعد از آن می توانید کمک کم آماده پخت و پز خود شوید.

استیک گوشت گوساله

پخت استیک گوشت گوساله

چگونگی درست کردن سس قارچ

در مرحله بعدی برای تهیه سس قارچ باید مقداری پیاز خرد شده را در روغن تفت دهید. سپس قارچ هایی که به صورت ورقه ای آماده کرده اید را تفت دهید. بعد از آن عصاره گوشت، شیر، فلفل و شیر را در هم قاطی کنید و به قارچ و پیازی که از قبل تفت داده اید اضافه کنید و این مواد را بر روی شعله قرار دهید تا کامل بجوشند و مقداری غلیظ شوند. در آخر می توانید به دلخواه مقداری کره یا خامه را به سس خود اضافه کنید. اکنون سس قارچ شما آماده است و می توانید در کنار استیک یک ترکیب خوشمزه قرار دهید. اکنون زمان طبخ استیک فرا رسیده بعد از پشت سر گذاشتن مراحل بالا زمان درست کردن استیک فرا رسیده است. برای طبخ هر چه بهتر این غذا خوب است که از باربیکیو استفاده کنید. زیرا باربیکیو علاوه بر حفظ ارزش غذا، سلامت آن را نیز تضمین می کند.

جمع بندی

در این مقاله در مورد انواع پخت استیک صحبت کردیم. برای پخت هر چه بهتر استیک استفاده از گوشت و دیگر اقلام با کیفیت و استفاده از سس های لذیذ در کنار طبخ با باربیکیو توصیه می شود.

سوالات متداول

  1. مواد لازم برای پخت استیک گوشت کدامند؟
    مواد مورد نیاز برای پخت شامل گوشت راسته یا فیله گوساله، روغن زیتون، سس خردل، سس باربیکیو، سس سویا، فلفل سیاه، نمک و روغن مخصوص سرخ کردنی می باشد.
  2. مواد لازم برای پخت سس قارچ کدام اند؟
    شامل قارچ ورقه شده، پیاز، شیر، آرد، فلفل سیاه، عصاره گوشت گوساله است.
  3. انواع استیک کدامند؟
    نظیر استیک rare  یا ریر، استیک medium rare، استیک medium و متوسط، استیک medium well و استیک well done است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 2 =