باربیکیو

باربیکیو آجری و ویژگی های آن

باربیکیو آجری ویژگی های آن

خرید انواع باربیکیو ذغالی و گازی

 

باربیکیو آجری

یکی از المان های پرطرفدار امروزی، باربیکیو ها به حساب می آیند. به خاطر ویژگی های باربیکیو آجری، مردم علاقه زیادی به خرید آن دارند. از جمله این ویژگی ها می توان به ساخت آسان، مقرون به صرفه بودن و زیبایی آن اشاره کرد. می توانید با بهره گیری از این مدل باربیکیو فضای باغ، بالکن و… خود را زیباتر کنید. بهتر است پش از خرید باربیکیو به بودجه و متراژ مکان مورد نظر خود دقت کنید.

ویژگی های باربیکیو آجری

امروزه کباب پزها محبوبیت خاصی نزد مردم پیدا کرده اند. در میان انواع کباب پزها، باربیکیوهای آجری از طرفداران خاصی برخوردارند. چرا که اینگونه باربیکیو حس نوستالژی خاصی را به مخاطبان انتقال می دهند. برای ساخت این باربیکیو باید از آجرهای نسوز استفاده کرد. این آجر ها در برابر حرارت مقاوم اند و تغییر شکل نمی دهند.

آشنایی با ساختار باربیکیو آجری

پیش از اقدام به ساخت باربیکیو لازم است تا با ویژگی های باربیکیو آجری آشنایی پیدا کنید. در ابتدا به معرفی هر یک قطعه های این باربیکیو می پردازیم.

محفظه آتش

برای قسمت محفظه آتش باید از آجر های مقاوم به گرما استفاده کنید. اصولا آجر های نسوز از خشت ساخته می شوند. همچنین این آجر ها می توانند حرارت بیشتری را تحمل کنند.

محفظه باربیکیو

محفظه باربیکیو آجری

میله های آهنی گریل کردن

جنس میله های باربیکیو باید از چدن یا استیل باشد. این دو آلیاژ نسبت به گرما بسیار مقاوم هستند و در برابر حرارت دچار تغییر شکل نمی شوند. این میله ها می توانند به کمک آهن های زاویه دار محافظت و پشتیبانی شوند.

پایه

نقش اصلی پایه ها ایجاد ثبات برای باربیکیو آجری می باشد. یک پد از فیبر تقویت شده به وسیله بتن ها 3 تا 4 اینچی بر روی یک پایه دیگر از خرده سنگ های فشرده قرار می گیرد تا ثبات باربیکیو را حفظ کند.

دیواره های جامد

در قسمت های بالایی و حاشیه ای باربیکیو، دیوار های آجری جامد بنا می شوند. بهتر است برای این قسمت ها هم از آجر نسوز استفاده کنید. اما هزینه ساخت را بالا می برد.

محفظه ذغال

این محفظه با اندازه ای در حدود 7 تا 15 اینچ زیر محل پخت و پز قرار می گیرد. از این محفظه برای نگهداری سوخت مخصوص استفاده می شود.

باربیکیو آجری

باربیکیو آجری با آجر نسوز

مزایای بهره گیری از باربیکیو آجری

  • ساخت باربیکیو آجری کم هزینه تر از سایر نمونه ها می باشد.
  • با یک آموزش صحیح به راحتی می توانید باربیکیو آجری را بسازید.
  • می توان این مدل از باربیکیو را هم به صورت مسقف هم به صورت رو باز ساخت.
  • اگر به دنبال طعم خوب دودی هستید؛ این باربیکیو می تواند جایگزین مناسبی برای شما باشد.
  • یکی از بارزترین ویژگی های باربیکیو آجری مقاومت آن در برابر شرایط آب و هوایی می باشد.
  • این باربیکیو ها امکان پخت مواد غذایی برای تعداد بالا را فراهم می کنند.

معایب استفاده از باربیکیو های آجری

  1. تمیز کردن این مدل کباب پز بسیار دشوار تر از سایر مدل های مشابه می باشد.
  2. روشن و خاموش کردن این باربیکیو با سختی همراه است. به علاوه اینکه برای گرم شدن آن باید زمان زیادی را صرف کنید.
  3. مرتب مجبور هستید تا برای استفاده از باربیکیو سوخت تهیه کنید.
  4. ظاهر باربیکیو آجری در اثر استفاده های مکرر دچار تغییر می شود.
  5. باربیکو ها آجری امکان جابجایی ندارند.
  6. نمیتوان از این مدل باربیکیو در هر جایی استفاده کرد چون ضمن آلودگی زیادی که دارد، به فضای بزرگی برای نصب نیاز دارد.

چگونگی نگهداری از کباب پز آجری

یکی از بدترین ویژگی های باربیکیو آجری تغییر شکل دادن آجرها در برابر حرارت می باشد. البته شما می توانید با استفاده از اسپری ها براق کننده و برس ها سیمی زیبایی ظاهری باربیکیو را تا حدودی حفظ کنید.

بهتر است حتما پس از استفاده از باربیکیو حتما غذاهای باقی مانده ی روی توری های گریل را به خوبی بشویید. این کار ز زندگی احتمالی توری ها جلوگیری می کند. سعی کنید بعد از هر بار استفاده خاکستر های درون محفظه را جدا کنید. این کار از تغییر طعم غذا جلوگیری می کند.

پس از پخت مواد غذایی روغن های گیاهی را روی توری اسپری کنید. این کار از زنگ زدن توری ها جلوگیری می کند. حتما سعی کنید که روی توری ها پس از هر بار استفاده بپوشانید.

ویژگی های باربیکیو آجری

باربیکیو آجری بززگ

سخن پایانی

شرکت هانیستا جدیدترین و کرارآمد ترین مدل ها باربیکو را تولید کرده است. شما می توانید به مراجعه به فروشگاه اینترنتی هانیستا از انواع مدل ها باربیکیو را خریداری کنید. تمامی محصولات این شرکت با خدمات گارانتی ارائه می شوند.

سوالات متداول

  1. برای اینکه غذا بوی دودی مطلوبی به خود بگیرد چه باید کرد؟
    اگر تیکه ها غذا های قبل پخته شده با باربیکیو روی صفحات گریل باقی مانده باشند لازم است تا آن را به خوبی بشویید. چون این غذا به غذا بوی خیلی بدی می دهند. به علاوه اینکه باید خاکستر ها یباقی مانده درون محفظه را کامل پاکسازی کنید.
  2. چرا باید مواد غذایی را با حرارت ملایم روی باربیکیو پخت؟
    باید از حرارت ملایم برای پخت غذا استفاده کنید. حرارت بالا غذا را سرطان زا می کند. به علاوه اینکه اگر از حرارت زیاد استفاده کنید؛ غذا به درستی مغز پخت نمی شود.
  3. قیمت باربیکیو آجری به چه عواملی وابسته است؟
    قیمت باربیکیو آجری به فاکتور های اندازه، جنس محفظه، متریال صفحات گریل و… وابسته است. البته باید بگویم که این باربیکیو جزو ارزان ترین مدل های باربیکیو به حساب می آید.
  4. باربیکیو گازی بهتر است یا آجری؟
    با قطعیت می گویم که باربیکیو گازی گزینه مناسبی هستند. علاوه بر تمام کاربردهایی که باربیکیو آجری دارد؛ کباب پز های گازی آلودگی خیلی کمتری دارند. به علاوه اینکه شما به راحتی می توانید درجه حرارت آن را تنظیم کنید. بی آنکه زمان زیادی را صرف روش و خاموش کردن اتش کنید.

2 thoughts on “باربیکیو آجری و ویژگی های آن

  1. محمدی گفت:

    اقا برای ما اجراش ریخته دیلیش چیه ؟

    1. farid tashayoee گفت:

      با ما تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + 6 =