باربیکیو

طرز تهیه همبرگر ذغالی با باربیکیو

طرز تهیه همبرگر ذغالی با باربیکیو

طرز تهیه همبرگر ذغالی لذیذ در خانه

یکی از خوشمزه ترین و پر هوادار ترین غذاهای دنیا همبرگر است. همبرگر را می توان به دو روش اصلی یعنی گریل کردن و سرخ کردن تهیه کرد. بالطبع باری گریل کردن همبرگر به باربیکیو احتیاچ است. در صورت عدم وجود گوشت، می توانید از سویا برای پخت همبرگر استفاده کنید. برای آشنایی با طرز تهیه همبرگر ذغالی با باربیکیو تا پایان مقاله همراه ما باشید.

گریل کردن همبرگر

درست کردن همبرگر با باربیکیو

همبرگر را شاید بتوان به روش های مختلفی درست کرد، ولی بهتر است برای لذیذتر و خوشمزه تر کردن از روش گریل کردن و باربیکیو استفاده کرد. بی شک یکی از بهترین غذاهای ذغالی که محبوب سنین مختلف می باشد همبرگر است. در صورت نبود سویا و گوشت نیز می توانید از گوشت مرغ هم استفاده کنید.

مواد لازم برای پخت همبرگر ذغالی

طرز تهیه همبرگر ذغالی با باربیکیو بسته به موادی است که شما برای پختن نیاز دارید. در  جدول زیر به صورت خلاصه و مفید در مورد مواد مورد نیاز شما برای پختن همبرگر ذغالی صحبت می کنیم.

گوشت چرخ کرده گوسفند یا گوسالهبه میزان کافی یا نیم کیلو
پیازیک یا دو عدد
آرد سوخارییک قاشق
سیربه میزان کم
تخم مرغیک دانه
 فلفل، زرد چوبه و نمکبه میزان مورد نیاز

این میزان به حد استاندارد است در صورت داشتن تعداد میهمانان بیشتر بهتر است که به مقدار لازم به این مواد اضافه کنید.

آشنایی با طرز تهیه همبرگر ذغالی با باربیکیو

در این قسمت بصورت کامل در مورد طرز تهیه همبرگر ذغالی با باربیکیو صحبت میکنیم، پس همراه ما باشید.

ابتدا بهتر است پیاز را رنده کنید و سپس آب آنرا جداسازی کنید. بعد از آن باید پیاز آماده شده را با گوشت میکس کنید. حالا وقت اضافه کردن مواد اضافی و طعم دهنده های جذاب هستند. در این قسمت بهتر است تخم مرغ، سس، ادویه و پودر سوخاری را اضافه کنید.

بعد از مراحل بالا حال زمان آن رسیده تا کل مواد را به درون ظرف غذاساز بریزید. سپس می توانید ادامه ماجرا را پیش ببرید و گوشت را یکدست و سفت کنید. بعد زمان چیدن گوشت ها در کف ظرف و گرد کردن آنها رسیده است.

طرز تهیه همبرگر ذغالی با کمک باربیکیو

ابتدا بهتر است مراحل بالا را به دقت بخوانید و سپس وارد فاز استفاده از باربیکیو برای همبرگر شوید. در این قسمت آشنایی با طرز تهیه همبرگر ذغالی با باربیکیو می خواهیم در مورد کاربرد باربیکیو در گریل کردن همبرگر ذغالی حرف بزنیم.

در اول کار بهتر است تعداد گوجه حلقه شده را روی باربیکیو قرار دهید. بهتر است حدود 4 دقیقه منتظر آماده شدن گوجه بمانید و گوجه علاوه بر داشتن فواید و ویتامین هایش می تواند مزه اصلی غذا را بیشتر و بهتر کند. بعد از آن بهتر است گوجه را در ظرف دیگری قرار دهید و بعد همبرگر را روی باربیکیو بگذارید.پ

پخت و پز برگر با باربیکیو

پخت همبرگر بوسیله باربیکیو ذغالی

قرار دادن همبرگر روی باربیکیو

بعد از انجام اصول و مراحل بالا حالا نوبت ادامه طرز تهیه همبرگر با باربیکیو ذغالی است. در این قسمت همبرگر را روی باربیکیو قرار می دهیم و حدود 10 دقیقه آنها را گریل می کنیم. در این مدت که همبرگرهای ذغالی مان آماده می شوند بهتر است سایر کارها را انجام دهیم مخصوصا آماده سازی نان های همبرگری.

با توجه به سلیقه خود می توانید از انواع پنیرهای مختلف در همبرگر خود استفاده کنید مانند پنیر پیتزا. بعد از به مرحله جذاب تکمیل شدن ساندویچ میرسیم. حال زمان آن است که برگر ها را درون نان قرار دهیم.

آماده سازی تدارکات ساندویچ همبرگر

بهتر است در ادامه دنبال کردن طرز تهیه همبرگر ذغالی با باربیکیو، در این قسمت مهمانان و اعضای فامیل را به سر میز دعوت کنید و آنها را برای سرو غذا آماده کنید. در این حین حتی می توانید نوشیدنی مورد نظر خود را درون لیوان ها بریزید.

نزدیک بودن میز به باربیکیو می تواند جو و فضا را زیبا تر کند و بوی همبرگر با شدت بیشتری حس شود.

محتویات درون همبرگر ذغالی

برای هر ساندویچ به میزان کافی حلقه گوجه، سس، سیب زمیی، پیاز و کاهو قرار دهید تا ساندویچ مورد نظرتان را لذیذتر و جذاب تر کنید. به همین راحتی به پایان طرز تهیه همبرگر ذغالی با باربیکیو رسیدیم. نوش جان کنید.

لازم به ذکر است که با منقل نیز می توانید در صورت نداشتن باربیکیو همبرگر خود را گریل کنید. اما بهتر است برای از بین نرفتن مزه فوق العاده همبرگر و نیفتادن کیفیت غذا از باربیکیو استفاده کنید.

فرق همبرگر خانگی با همبرگر های فست فود

اگر غذای مورد علاقه شما همبرگر است بهتر است که آنرا در خانه بپزید. زیرا فست فود ها اکثرا در غذاهای خود از روغن مانده استفاده می کنند و همین امر کیفیت غذا را کاهش می دهد و جدا از آن به قاتل سلامتی انسان نیز تبدیل می شوند.

بهتر است همبرگر را در خانه و با استفاده از باربیکیو تهیه و گریل کنید تا هم کالری کمتری وارد بدن خود کنید و هم غذای سالم تری را برای خود و اطرافیانتان آماده کنید.

همبرگر فست فود

همبرگر سرخ کردنی

نتیجه گیری

در این مقاله در مورد طرز تهیه همبرگر ذغالی با باربیکیو صحبت کردیم. حتما دیدید که چقدر ساده است. در کل بهتر است با باربیکیو همبرگر خود را بپزید تا هم غذای سالم تری نوش جان کنید و هم طعم و عطر بسیار خوبی به غذای تان ببخشید. همبرگر خانگی از هر لحاظ بهتر از همبرگر های پر کالری بیرون می باشد.

سوالات متداول

  1. چگونه در خانه همبرگر درست کنیم؟
    سرخ کردن و گریل کردن در باربیکیو دو روش اصلی پختن همبرگر در خانه می باشند.
  2. مزایای همبرگر خانگی چیست؟
    علاوه بر عدم نیاز پرداخت هزینه گزاف این همبرگر دارای کالری کمتر و مزه بهتری نیز می باشد
  3. برای پخت همبرگر در خانه به چه موادی نیاز داریم؟
    گوشت چرخ کرده گوسفند یا گوساله، پیاز، تخم مرغ، پودر سوخاری، نمک، فلفل و سس.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − 3 =