باربیکیو

طرز تهیه میگو با باربیکیو

تهیه میگو

آموزش پخت میگو با باربیکیو

غذاهای دریایی همیشه به عنوان یک منبع سرشار از ویتامین، پروتئین و دیگر مواد مغذی یاد می شوند. ولی علاوه بر این مواد مغذی طعم و مزه بسیار خوبی هم دارند. میگو هم مانند دیگر غذاهای دریایی، این مواد مغذی و طمع خوب را دارد. پس اگر شما به غذاهای دریایی علاقه مند هستید، میگو یک غذای عالی برای سلیقه شما است. تهیه میگو با باربیکیو علاوه بر غذای خوشمزه ای که در اختیار شما قرار می دهد، یک آشپزی آسان و بی دردسر را برای شما رقم میزند. در ادامه روش و دستورات پخت میگو با باربیکیو را برای شما گفته ایم تا بتوانید یک غذای دریایی بی نظیر تهیه و میل کنید.

پخت میگو

آموزش پخت میگو

مواد لازم برای تهیه میگو

برای پختن میگو و سس مخصوص آن، فقط به خود میگو و چند موادی که برای پخت هر غذا لازم است نیاز دارید.مواد لازم برای طبخ یک کیلو میگو:

  • یک کیلو میگو
  • 2 الی 3 قاشق سوپ خوری رب گوجه
  • 6 قاشق سوپخوری روغن زیتون
  • 2 قاشق سوپ خوری آب لیمو
  • یک تکه درشت موسیر
  • 4 حبه بزرگ سیر
  • ربع پیمانه برگ ریحان خرد شده
  • یک قاشق چایخوری پودر آویشن
  • نصف قاشق چای خوری شکر
  • نمک و فلفل به مقدار لازم

بهتر است تمام این مواد تازه باشند تا طعم بهتری بدهند. تمام این مواد به غیر از خود میگو برای سس مخصوص استفاده می شود. مواد اصلی سس میگو مواردی است که در بالا ذکر شده است. شما می توانید بر حسب سلیقه و تجربه خودتان مواد دیگری را به سس اضافه و یا کم کنید.

مواد میگو

مواد لازم برای میگو

طرز پختن میگو کبابی

حال که تمام مواد را تهیه کردید نوبت پخت میگو با باربیکیو است. در ادامه تمام مراحل تهیه میگو را قدم به قدم گفته ایم تا یک میگو عالی طبخ شود.

1. پاک کردن میگو
اگر میگو شما یخ زده است ابتدا باید یخ میگو ها را آب کنید. سپس میگو ها را پاک کنید و رگ قسمت پشت میگو را بگیرید. اکنون باید سس میگو را آماده کنید و قبل از پخت، میگو ها را در آن دهید تا مزه دار شود.

2. تهیه سس مخصوص
ابتدا موادی که بزرگ هستند مانند سیر و موسیر را خرد و کوچک کنید. سپس برای تهیه این سس خوشمزه باید آویشن، فلفل، روغن زیتون، آب لیمو، سیر، موسیر، نمک و شکر را در یک ظرف با هم مخلوط کنید. مواد را باید مقداری مخلوط کنید تا سس کاملا یکنواخت شود.

3. قرار دادن میگوها در سس
پس از آنکه سس کاملا یکدست شد، قبل از پخت میگو با باربیکیو باید آن ها را داخل سس قرار دهید. به طوری که یک لایه سس همه میگو ها را بپوشاند. حال یک ساعت صبر کنید تا میگو ها داخل سس بمانند و مزه سس را به خود بگیرند. اما اگر مکانی که سس را قرار می خواهید بدهید بیش از حد زیاد است، بهتر است آن را درون یخچال قرار دهید و زمانی بیشتر از یک ساعت منتظر بمانید.

4. به سیخ کشیدن میگو ها
برای به سیخ کشیدن میگو بهتر است از سیخ هایی که نازک هستند استفاده شوند. برای تهیه میگو باید مقداری آن ها را خم کنید، سپس سیخ را از میگو ها رد کنید. بهتر است دوباره یک لایه سس به میگو ها اضافه کنید.

5. آماده کردن باربیکیو برای پخت میگو
اکنون باید باربیکیو را روشن کنید و درجه حرارت را متوسط کنید تا گرم شود. سپس یک دستمال را به روغن خوراکی آغشته کنید. دستمال را بر روی صفحه باربیکیو بکشید تا باربیکیو کاملا چرب شود.

6. پخت میگو با باربیکیو
اکنون که باربیکیو آماده شد نوبت پخت میگو ها می باشد. میگو های سیخ شده را بر روی صفحه باربیکیو قرار دهید. سپس میگو ها را به مدت دو دقیقه حرارت دهید تا پخته شوند. دقت کنید زمان طبخ میگو ها از این مقدار بیشتر نشود. زیرا اگر زمان تهیه میگو با باربیکیو بیشتر شود، باعث می شود میگو سفت و بد مزه شود.

حال می توانید بر حسب سلیقه خودتان سبزیجات و سالاد های مختلف را در کنار میگو خود قرار دهید و این غذای دریایی خوشمزه را لذیذ تر کند. اکنون مراحل پخت میگو با باربیکیو شما تمام شده و آماده است تا میل کنید.

پختن میگو

طرز پختن میگو

جمع بندی

غذاهای دریایی علاوه بر اینکه سرشار از پروتئین و ویتامین هستند، طعم و مزه بسیار دلپذیری دارند. شما اکنون مراحل تهیه میگو را فهمیدید و می توانید به آسانی این غذای خوشمزه را آماده کنید. اما نکته مهم استفاده از باربیکیو در طبخ این غذا است. باربیکیو تاثیر زیادی بر روی پخت و مزه میگو دارد. باربیکیو چون تمام حرارت را یکسان پخش می کند، در هنگام پخت میگو تمام آن را به یک اندازه حرارت می دهد. به این ترتیب همه جای میگوها یکنواخت طبخ می شود و بعضی قسمت ها نپخته و خام و بعضی قسمت ها بیش از حد پخته و جزغاله نمی شوند.

سوالات متداول

  1. مواد لازم برای تهیه میگو چیست؟
    برای طبخ این غذا به میگو، رب گوجه، روغن زیتون، آب لیمو، موسیر، سیر، ریحان خرد شده، آویشن، شکر، نمک و فلفل احتیاج است.
  2. مراحل پخت میگو با باربیکیو چیست؟
    پاک کردن میگو، تهیه سس مخصوص، قرار دادن میگو ها در سس، به سیخ کشیدن میگوها، آماده کردن باربیکیو و طبخ میگو با باربیکیو
  3. باربیکیو چه تاثیری در هنگام پخت میگو دارد؟
    باربیکیو تمام حرارت را یکسان پخش می کند و باعث می شود تمام میگوها یکنواخت پخته شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + 5 =