باربیکیو

پخت 4 غذا گیاهی با باربیکیو

پخت غذا گیاهی

انواع غذا گیاهی با باربیکیو

امروزه بر تعداد افراد گیاهخوار افزایش یافته است.به همین علت تنوع غذاهای گیاهی هم زیاد شده است. ممکن است کسانی که می خواهند گیاه خواری را شروع کنند به خاطر مزه غذاهای گیاهی اذیت شوند. اما پخت غذا گیاهی به وسیله باربیکیو علاوه بر سالم بودن غذا، مزه خوبی هم به این غذاهای گیاهی می دهد. در ادامه روش پخت 4 غذا گیاهی با باربیکیو نام برده شده است. افراد گیاه خوار می توانند با استفاده از باربیکیو این غذاهای خوشمزه را درست کنند و از آن لذت ببرند.

غذا گیاهی

انواع غذا گیاهی

هندوانه کباب شده

گریل کردن میوه ها مانند پختن سبزیجات و گوشت ها یک غذا خوشمزه را تهیه می کند. هندوانه کبابی هم یکی از میوه های کباب شده است. این غذا گیاهی با باربیکیو تهیه می شود. برای پخت این میوه اول هندوانه را در سایز های مناسب برش زده می شود. سپس ادویه هایی مثل فلفل، گلپر، زیره و نمک را به آن اضافه کرده تا مزه بهتری داشته باشند. اکنون هر سمت هندوانه را به مدت 1 دقیقه باید گریل کرد. بعد از گریل کردن این میوه می شود سبزی های عطر دار و خشک شده را به آن اضافه کرد. همچنان می شود با خرد کردن هندوانه کباب شده آن را به سالاد اضافه کرد.

رومین (یک نوع از کاهو)

کاهو گریل شده، یک سالاد دلپذیر است. کاهو کباب شده یک عطر و مزه شیرینی و مقداری ترد تر نسبت به کاهو ساده دارد. برای پخت این غذا گیاهی با باربیکیو بهتر است کاهو را به دو قسمت برش داده شود. سپس مقداری روغن، نمک، فلفل به کاهو اضافه باید کرد تا مزه بهتری داشته باشد. بعد از آن هر دو طرف کاهو را 3 دقیقه با باربیکیو باید پخته شود. اکنون رومین آماده می باشد.

غذا گیاهی آووکادو

آووکادو گریل شده یک غذا گیاهی بسیار خوشمزه است. برای کباب کردن این غذا، باید آووکادو از وسط به دو نصف قسمت شود. با اضافه کردن روغن زیتون به آووکادو مزه آن را لذیذ می شود. برای آنکه آووکادو کاملا گریل شود، دو الی سه دقیقه باید روی باربیکیو بماند. بعد از گریل شدن آووکادو یک طعم دودی خوب به این غذا داده می شود.

پخت پرتقال کبابی

پرتقال گریل شده هم مانند هندوانه گریل شده یکی از میوه هایی است که اگر گریل شود مزه بی نظیری دارد. برای پخت این غذا گیاهی با باربیکیو بستگی به سلیقه افراد می شود پوست پرتقال را جدا کرد و هم می شود با پوست پرتقال را پخت. برای پخت این پرتقال کبابی با باربیکیو باید پرتقال از وسط به دو نصف قسمت شود. سپس هر سمت از پرتقال را باید 1 دقیقه بر روی باربیکیو قرار گیرد. پس از آن پرتقال کاملا ترد و برشته می شود.

برای بهتر شدن مزه این غذا می توان پرتقال را به همراه ماست یونانی، دارچین و یا وانیل مصرف کرد. همچنان می شود آن را خرد کرد و در سالاد ها استفاده شود تا سالاد خوشمزه ای تهیه شود.

پرتقال کبابی

پخت پرتقال کبابی

پخت 2 چاشنی غذا گیاهی با باربیکیو

برای آنکه به غذاهای گیاهی طعم بهتری داده شود بهتر است به آن ها پنیرهای لذیذ اضافه کرد. در ادامه 2 تا از بهترین چاشنی هایی که می شود با غذا گیاهی مصرف کرد گفته شده که عبارت اند از:

پنیر توفو کبابی

غذاهای گیاهی مثل سیب زمینی ، فلفل، قارچ و … که گریل شده باشند بسیار خوشمزه هستند. اما اضافه کردن پنیر توفو به آن ها این مزه خوب را چند برابر می کند. برای پخت این پنیر بهتر است، پنیر توفو به سس سویا، روغن زیتون و ادویه آغشته شود. سپس پنیر توفو به قسمت های کوچکتر تقسیم شود. اکنون مانند پخت غذا گیاهی با باربیکیو باید قطعه های کوچک تر، بر روی باربیکیو قرار گیرد. حال به مدت 8 الی 10 دقیقه پنیر را گریل کرده تا آماده شود تا آن را به غذاهای خود اضافه کنید.

گریل کردن پنیر سفید

پنیر سفید گریل شده را پنیر هالومی می نامند. برای داشتن پنیر هالومی، باید پنیری که از شیر گاو تهیه می شود  را به روغن زیتون آغشته کرد تا مزه بهتری داشته باشد.  اکنون هر سمت پنیر باید 3 دقیقه با باربیکیو گریل شود. پنیر هالومی آن را بعد از پختن غذا گیاهی با باربیکیو به یکدیگر اضافه کنید تا مزه بی نظیری تجربه کنید.

گریل پنیر سفید

گریل کردن پنیر سفید

جمع بندی

اکنون چاشنی ها و غذا های متفاوت گیاهی را شناخته و طرز تهیه آن را یاد گرفتید. شما می توانید افراد و دوستان گیاه خوار خود را با پختن این غذاها خوشحال کنید. اما برای پخت این غذاهای گیاهی خوشمزه به باربیکیو نیاز دارید. پخت غذا گیاهی با باربیکیو طعم بسیار لذیذی به این غذاها می دهد. اگر میخواهید انواع باربیکیو را با هم مقایسه و آن ها را بخرید می توانید از سایت هانیستا خرید مطمئنی داشته باشید.

سوالات متداول

  1. کدام غذا گیاهی را می توان با باربیکیو گریل کرد؟
    بیشتر این غذا گیاهی را می توان با باربیکیو گریل کرد از جمله هندوانه کبابی، رومین، آووکادو و پرتقال کبابی.
  2. روش پخت آووکادو چگونه است؟
    آن را از وسط نصف کرده و به روغن زیتون آغشته می کنیم. سپس دو الی سه دقیقه آن را بر روی باربیکیو قرار می دهیم تا گریل شود.
  3. کدام چاشنی های گیاهی مانند غذا گیاهی با باربیکیو پخته می شود؟
    پنیر توفو کبابی و پنیر هالومی را می شود با باربیکیو گریل کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده + شش =